Monday, November 29, 2010

Lubok Kawah Lagi daaa

Dari merelau kt tali ayaq depan kilang gerek cari haruan, kami ke ayaq terjun perigi plak cari keli batu...last skali aku ngn leh ke lubok kawah sebab merelau rabut, ayaq terjun perigi plak xdak apa!! Rasa nyesai membuak2 sebab kami dah bazirkan hampir 2 jam lbh!! Sedangkan dalam pala hotak memang dah setting nk pi lubok kawah....sampe ja citu terus kelam kabut pacak batang joran masing2...mau xnya satgi koi 1 dah nak kena caw dah....aku masuk kija koi 3. Alamak aii...xpa2 lupakan masa yg suntuk ni...layan ja mengail......

lokasi: lubok kawah
tangkapan: tengas, baung, teruboi
ahli: jert, leh, wan(tiba2 mai ntah dari mana xtaw)





dekat setengah jam ngunggu bleh gak tengas kat leh..."ikan pa ni jert,ikan pa ni jert??" ni tengas laaa...kawan baru bleh lesen tengas...mau xknl


dok tak dok leh bleh plak baung!! "ikan pa ni jert??...ni baung aku ngn wan menjwb...ni pon lesen baru gak ni leh bleh...aku dok susah hati dah ni ikan x bleh2

sedang aku membaca jampi serapah dan meghembuih-hembuih kat joran aku tiba2 leh mengaraw reelnya dgn penuh yakin bhwa ada ikan...aku dlm hati berkata "xdak punya ni, sangkut daun pa"!! tengok2 nahhaiiii bleh lagi anak baung....aiyooo leh!!


"ish mmg aku xbwk dah mamat ni...asal dia ada ja aku kampau...dah la tempat ni aku yg beria-ria nak mai sbb stg nk masuk kija dah"......aku memaki-maki dlm hati!! oi pak leh jom balik arrrr....paneh ni!!! pak leh menjawab "relex buah last,buah last"!!!


hah ni dia budak mulut masin ngn buah last dia...buah last sunguh!! haa dah2 jom balik...lain kali plak kita mai...leh ngn teruboi atau terbul!!


Hari ni leh bleh lesen baru...tengas dan baung!! Racun2!! Lepas ni nak kena mai lg cini...time dok serabut pala ikan xmakan aku try pi casting kat bawah...kot2 ada sebarau!! tgh2 casting menyerit lalu 5 ekoq sebarau dok merempit besaq2 tapak tangan...haa tggu la aku mai skali lagi!!

No comments:

Post a Comment