Friday, June 3, 2011

Ikan Patung XXL

Boring petang ni...aku pi tarik gewang kat stesyen! Xdan dua tiga kali casting ah seng mai ajak mengail udang galah blah bawah menghala ke Teroi..."dah dua hari aku pi dapat 2,3 ekoq" kata ah seng dan terus memecut motonya meninggalkan aku!! aku terus cepat2 simpan barang dan memecut mengejar ah seng.."huih hilang teruih"...sampe sana terus ja aku pacak mengail nunggu ikan apa nak makan....

lokasi: titi teras zon bawah
tangkapan: lampan, ikan patung, kenyen, 2 ekoq anak baji
ahli: jert, ah seng


mcm taw2 ja ah seng hari ni aku bwk rod udg galah...

sungai ni dah naik rumput dah...dulu luas...la makin sempit!! udang ada tapi kicaik2 ah seng kata!! xrasa udang ketutu..tapi bila karau umpan dah habis!!

buah mula...ikan patung...ada orang paggil puyu kapak

besaq ni...saiz tapak tangan!!

haha ni dia ah seng...xtutup aurat pakai suaq pendek..khusyuk menunggu udang makan!!

lesen ah seng tok petang ni...lampam ekoq merah

cacing, perambut, mata kail semua ah seng sponser hari ni....haha ajak sangat

bila hari dah nak gelap...si kenyen plak yang banyak...udang pakat xdak la hari ni... ikan baji 2 ekoq dilepaskan balik..lampam pon lepas balik...

udang xbleh pon xpa...hari ni aku blajaq ilmu baru...bedah mulot ikan...haha kejam toi ah seng!!

No comments:

Post a Comment