Sunday, May 15, 2011

Di satu lombong kami mengUsya line

Pada hari sekian2 aku dah pak leh telah ke Paya Mengkuang menziarahi seorang sahabat yang diberi nama zaki....lalu diketahui olehnya bahawa kami ini seban hari mengail ikan adalah merupakan satu kewajipan, lantas di bawa olehnya kami ke suatu lombong yang perjalanannya melalui bukit bukau. Setelah di ketahui oleh kami tempat itu...maka berangkatlah kami sekali lagi tatkala cukup 7 hari persiapan dilakukan dengan tujuan dan harapan menaikkan makhluk bernama haruan di lombong tersebut!!

lokasi: lombong Y
tangkapan: 0
ahli: jert, pak leh, pin, zaki



ni lah lombongnya...nun jauh di hujung sana airnya cetek ja...blah sana la nak casting haruan

blah kanan pokok mati blah hujung nu...kat citu skali terlepas!! mungkin curut ja kot...sifar tuk hasil tgkapan hari ni...bkn rezeki kami hari tu..cuma nak tengok tempat ja!!

bila di lombong kurang memberangsangkan, aku sorang2 meredah mencari paya...ada sambaran tapi xlekat da!! Bila dah petang kami balik rumah...hari ni kumpau!!!


Pada keesokan hari plak...tuk mengubat rasa kecewa...aku ke lubok baung plak...ntah ada ka x ikan ni......awalnya nak cari udang galah, tapi temekong plak banyak!!

berlindung di bawah titi dari paneh matahari...cini anak seluang dari ayaq terjun ja dok ketutu umpan!!

punya la banyak spesis ni..mungkin depa berhijrah pi hilir sungai ni...blah hulu xbyk pon...disebabkan xtahan sgt...aku blah pi tang atas balik..err
                                                                                                                                                                       
 
bila pi blah atas spesis ni plak banyak...tapi ok la dari temekong..

 
kuning ja...xla hudoh cam temekong...ikan ni ja yang makan!!

 
sebelum balik, sempat gak wak naik spesis yang payah nak bleh kat sungai ni..ikan apa ntah, baji?...aku pggl ikan biji ja...sng

 
ikan ni pon sambaq kalau guna cara casting...baji ka biji...lupa dah aku!!



No comments:

Post a Comment