Tuesday, July 12, 2011

Pak Leh Haruan Hunter

Balik ja dari gheja...saja aku ikut jalan belakang...jam menunjukkan koi 6 lebih dah ni!! konfem2 pak leh yang gila merelaw haruan dah terpacak kat tali ayaq kot2 lerong tu! Dari jauh aku dah nampak kelibat mamat badan sasa cam aku dok tengah merelaw...sah pak leh!! Khusyuk member dok merelaw port ibu haruan..."balik pi mek mengail jert, katak ada aku pi kutip kat rumah pakku tadi"...aku pon apa lagi...teruih balik mek mengail join haruan hunter sorang ni sampe kasut pon xdan buang!! Merelaw la kami sementara menunggu konco2 lain sampe!!

lokasi: tali ayaq taman ramunia
tangkapan: lampam,haruan,curut
ahli: leh, jert, haikal kurus, haikal taf, pitcop


tu dia tekong haruan...katak di sponser oleh syarikat kudu sdn. bhd.

buah mula...saiz2 ni belambak...besaq ibu jari pon xsampe...saiz2 camni kami catch and release jah!!

pit cop yang bersembunyi di semak samun bendang tiba2 jengoi keluaq bersama sekoq lampam..ini membuktikan bahawa penggunaan racun siput gondang oleh para petani xmenjejaskan spesis ni tuk terus hidup di dalam bendang (buat pala ja ni)...bukan senang nak jupa lampam dalam bendang..

setelah kiri kanan casting ahkir nya berjaya gak konco2 kemeyan lokoih wak naik saiz2 belia cam gini...

setelah berebut port ngan haikal kurus...ada jugak lagi sekoq di port yang sama...mengawan pa!! Xpa hangpa sambung mengawan dalam kuali plak

aku bleh ibu...haikal bleh bapak!! di port yang sama plak tu

haikal kurus dan haikal taf dengan haruan...bila katak yang pakku sponser habis...katak kot2 bendang ni plak jadi mangsa

ni lah dia hasil yang bleh dibawak balik...yang kecik2 kami lepas balik...kalau main kat tali2 ayaq ni, kami practice release yang kecik2 ja..yang besaq2 wak balik goreng..kalau lepas balik nanti orang mai menjala, memukat...apa pon tarak tinggal kat kami...hampeh
 







No comments:

Post a Comment