Wednesday, June 8, 2011

Merdeka3!!

Family day sekolah mak aku yang baru2 ni berlangsung di pantai merdeka menggamit aku tok join skali dek gara2 ada can nak memancing!! Apa pon aku xsetting dari awal....dari umpan sampe la ke barang2 memancing...sampe disana aku ditemani ket...sambil2 memancing sambil aku mengajaq adik aku berjinak2 dengan reel!! selalu dia memancing puyu ja!!

lokasi: pantai merdeka
tangkapan: grut2 dan err...
ahli: jert, ket


udang hidup yang dibeli tepi jalan sebelum sampai di p.merdeka...yang kecik 2 kupang sekoq,besaq 3 kupang

sampe ja dilokasi kami pon mengail la...ni cuma seronok2 ja ni sambil beriadah!!

ket sampai2 ja nak cari nemo..nak bela dalam akuarium...

haiyo ket...kat cini dulu dah penah skali aku memancing kat p.merdeka ni...siang ikan kurang...tapi malam bez!!

tengah dok tensen ikan xmakan,kami dikejutkan dengan pendatang2 asing ni ha..penuh 1 bot!

lesen tuk hari ni...grut2!!! punya la susah nak bleh ikan

 ingat pari tadi ket...sampah saja!! hari ni aku bleh 3 bijik ladung free...asyik sangkut ja...tarik2 bleh perambut..siap ngan ladung lagi!!

dah nak magrib kami pon calo...aku bagi mancing kat adik aku tuk depa mengail blah malam plak!! aku ngan ket kena balik rumah...seperti yang aku dah jangka...malam tu adik aku yang baru first time guna reel ngah berseronok tarik anak2 gelama setimba...haha!!


No comments:

Post a Comment