Friday, May 20, 2011

Hampala ( Lesen Renew )

Seperti kebiasaan petangnya apabila habis kija aku ke stesyen casting bulan...masa yang xbanyak xmengizinkan aku join ah seng ngan cikgu mengail talapia.. Sebab boring terpaksa menunggu...takut ikan xdan makan umpan azan magrib dah berkumandang..so aku ambik keputusan casting ja petang ni...xdapat ikan pon x la boring sangat!! Sampe ja kat stesyen yang dah lama xdak orang memancing kat citu...aku pon terus lontaq gewang kesana kemari dengan riang gembirannya!! bila sorang2 ni senang ckit nak casting...kiri kanan bleh baling!! Target casting kat sini ikan bulan......catch and release saja tok petang ni!!

lokasi: stesyen
tangkapan: sebarau dan bulan
ahli: jert


tandop ni memang dah cemuih tengok aku..."hari2 muka ni" kata tandop!!

ni lah gewangnya...jenama cap ayam dengan harga RM2.50 ja...tapi dah banyak berjasa..petang tu aku cuma guna reel udang galah dengan tali berkekuatan 6 pound ja..guna set udang galah mudah nak baling gewang yang kicik cam gini..

baru 5 kali casting di tempat ayaq turun...tiba2 tali disentap kuat...melentok rod udang galah haku...haha layan tahap gaban guna set udang galah ni...x saspek la plak spesis ni nak bedai...nasib bek bleh wak naik gak!!  Yihaa aku dah renew lesen hampala aku...kali ni saiz besaq..ahaa 

setelah aku mengambil posisi yang betoi...baru la cerah ckit gambaq ni aku snap...kiki!!! Ni la spesis idaman aku...setelah pueh bergambaq, ikan ni di lepaskan semula!!! 

hasil kedua setalah hampir beratus kali aku casting...ni la bulan yang pande melawan pernah aku bleh...mungkin sebab guna set udang galah kot!!  Aisyeh xnampak muka plak.ai bulan2

  Mata kail sangkut kat bawah dagu...sabit pon berat..ni pon aku lepaskan balik!! Sayang kalau mengail wak balik ikan...habis pupuih!!




No comments:

Post a Comment