Sunday, January 30, 2011

Lesen Sebarau Tahun 2011

Pada petangnya plak leh yang balik bercuti kol aku nk jupa....sampe ja kat rumah beria2 ja dia ajak ke lubok kawah memancing tengas...ngah2 kemarau ni ada ka tengas...tapi tuk menggembirakan hati beliau aku pon set ja la kot2 bleh men tilan ka, cucu cicit baung ka (kenyen) seluang ka...apa2 jala yang bleh di pancing...lalu si leh pon bergegas ke kedai membeli serangga cengkerik yang berharga 2 hinggit...micop dicontac untuk turut serta beriadah bersama2 kami...pada petang tu aku,leh,pin,ngn mcop terus bergegas ke lubok kawah tanpa disertai haikal kerana dia ada kelas petang baru habis...takut xdan plak sebab kami balik awal...lagipon xconfem ada ikan ka tak...saja suka2 ja....jadi kami pon pi la tanpa dirancang dengan di join oleh abang and adik gua, sampe ja kat sana leh sibuk dengan umpan cengkerik beliau sementara haku sibuk ngan pekakas2 casting...niat di hati maleh rasa nak cakuk cengkerik tunggu ikan makan...bek aku casting ja pueh la jugak...jadi aku pon capai la spoon cap apa xtaw untuk casting sebarau ngan katak kumok sekoq tuk cari bujuk berjalan ke hilir meredah sungai bersendirian...jupa port2 cantik ja aku casting, jupa plak reba cam ada bujuk aku kai katak kumok plak...dan akhirnya sampe la di satu kawasan lapang yang memang sesuai nak casting...nampak ja kelibat sebarau 2,3 ekoq aku teruih tukaq pakai spoon....casting punya casting akhirnya xsia2 la perjalan aku meredah hilir sungai yang sejauh hampir 200meter secara solo...hahahahaha gembira xterucap...

lokasi: lubok kawah
tangkapan: sebarau,keli batu,tilan, kenyen
ahli: jert,leh,micop, dan abg ngn adik aku yg mai sat ja

setelah meredah hilir sungai hampir 200meter sorang2 akhirnya sampe la aku kat lapang sasar ni...first time ana sampe sini beb!! seram jgn ditanya...casting sambe tengok kiri kanan...tatut2


yarhhhh my new lesen hampala for 2011..sonok gila bebbbbbb!!! prupppppp dia ngap ana punya spoon!!!


haha lagi gambaq sebagai bukti...terketaq2 nak snap pon...


haha...kalau haruan tobat mek gambaq ikan ja...ni kez sebarau punya pasai...jangan heran la sebab pa aku xcited sangat..maklum la blah kedah ni payah ckit nak jupa spesis ni


yang first dapat besaq la jugak...spoon yg digunakan memang menjadi....sambe mek gambaq usya kiri kanan depan belakang...tatut2


my 2nd hampala...kecik ckit dari first....yehaaaaa


yang 2nd ni kuruih ckit...patut pelahap pon...belang hitam kat ekoq dia berbeza dengan yg first...tapi tetap bez layan spesis ni...tq2


dua ekoq sebarau tuk lesen baru pembuka taun 2011...dua2 ni aku wak balik bela dalam akuarium...

setelah pulang ke pangkalan dengan hasil 2 ekoq sebarau...leh ngan kunco2 yang lain xterlepas meraikan spesis2 yg sudi dengan umpan cengkerik leh..keli batu diantaranya

pin dengan kenyen yang menjamah umapan tanpa disedari...mana nak perasan kecik ngatttt!!!

riangnya hatiku melihat lesen sebarau yg diikat tali berenang2...kiki





No comments:

Post a Comment