Wednesday, December 15, 2010

LUbok Tedung Selaq

Wan hantaq msj bunyi cam cedih...boring dok kat rumah!! Aku xreplay pon...ngntok tahap cipan tadak layan la haku..landing pala kat bantai aku tidoq balik!! xdan sat henset bunyi...aiyooo waannn...kacau arrr!!! "Hello weiiii" "wei jert...jom mengail jom...udang galah,udang galah" "udang galah pa time2 ni...satgi la petang2 ckit" "aku boring ni...jom la...semeling ka" "ha jom2 kita pi semeling...satgi aku ngejaz keli kat cikgu"...aku menjawab dalam sedaq xsedaq...pahtu tidoq balikk!! Tengah syok2 tidoq sampe plak msj wan..."wei aku depan rumah ang ni"...bangun la aku ngn serabai baru bgun tidoq...sat wan wei...aku siap2 makan pa semua dulu... Dah siap pa semua aku set tempat lain ngn wan sebab tadi aku set dalam mimpi...haha!! Kira punya kira last set pi lombong Gurun ja....jadi la xjauh...dekat ckit...katak impot dari sedaka dah stembai dah...kami pon calo ke destinasi yg dikatakan haruan kat citu saiz sekilo 2 kilo ja...habis kecik setengah kilo....orang cakap la...xkan menetas dari teloq dah setengah kilo kan...heran toi mulut orang ni!! xpa2 satgi kita tengok...ni merupakan kali kedua bagi kami ke lombong ni...dulu kami pi bleh curut ja...hari ni kita tengok apa yang kami bleh...ada ka xdak,ada ka xdak,ada ka xdak...

lokasi: lombong Gurun
tangkapan: haruan
ahli: wan, jert

Lombong yg terletak tengah2 kebun kelapa sawit...on the way mai cini selisih ngn ulaq tedung selaq, panjang semeter lebih...nasib bek xkena ligan...tengah merelaw pon ada dok berenang2 atas ayaq...memang port dia...ngeri toi...sapa2 yg nak mai cini hati2 la neh...jangan men pijak ja pelepah sawit...silap haribulan pii...

Memang kalau tengok tempat ni macam ada bapak haruan gak la...sembang ngn annee yg dok memukat kat lombong ni pon bleh tahan gak la bunyinya..."haruan besaq oo...paling kicik setengah kilo..blablablabla"...yang tension...kat mana aku ngn wan merelaw kat citu la dia nak memukat...aiii sabaq2

Hah ada pon...aik kata paling kicik setengah kilo..haluih ja!! ni setelah merelaw hapir pusing satu lombong...

 Hehe ada pon setengah kilo....nasib bek xsagkut reba

Hudia besaq ni baru berbaloi mai lombong...klu takat curut bek men kat tali ayaq bendang....senang2 ja bleh

setelah melepasi ulaq tedung, lembu liaq, angjing la...akhirnya 3 ekoq hasil dari lombong gurun..


Ni plak hasil dari tali ayaq kat bendang...dah dekat2 nak sampe rumah dah dan lagi test kat tali ayaq ni...haha nak perabis katak punya hal...




No comments:

Post a Comment